ازدواج
اموزش
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
7 خرداد 1389برچسب:, :: 16:45 ::  نويسنده : علی




همه انسان ها در وجودشان کم و بیش، به خیال پردازی جنسی فکر می کنند که در واقع همان بروز احساسات و شهوت طبیعی نهفته در وجود هر انسان است. درجه ی آن بستگی به سن، جنیس، قدرت تخیّل و سابقه ی رابطه ی جنسی هر فرد دارد. هر کسی به نوعی در تخیّلات، در حین نزدیکی به این توّهمات و رویاها می پردازد. بعضی در 3کس یک رویه ثابت را پیش گرفته و تا آخر همان طور می مانند، و در مقابل برخی، دائماً به چگونگی و زیباتر بودن این رابطه فکر می کنند و در خیالات خود به دنبال لذّتی جدید و تنوع بیش تر در نزدیکی می پردازند. حرکات متنوع و شهوت در یک نزدیکی، نه تنها هیجان 3کس را بالا می برد، بلکه باعث برقراری صمیمیت بیش تری در زندگی زناشویی نیز می شود.


فواید خیال پردازی جنسی:

کاهش استرس، نگرانی و اضطراب

افزایش هیجانات طی 3کس

تنوع در روش و چگونگی نزدیکی در زندگی زناشویی


3کس خیالی چیست؟

خیال پردازی جنسی در ضمیر ناخودآگاه ما شکل می گیرد، قدرت تخیّل 3کس، رابطه ی مستقیم با میزان شهوت هر شخص دارد که در زنان این امر بیشتر است.

بیش تر زنان طی یک 3کس خیالی، ارضاء می شوند و به آرامش درونی می رسند.

رویای 3کس و میل به نزدیکی، برخواسته از حالات درونی ماست، به طوری که گاهی آن قدر فکر و ذهن ما درگیر می کند که خود سبب مشکلات درونی و روحی می شود، در این حالت اگر این شهوت و هوس ارضاء نشود، موجب استرس و پریشانی و نهایتاً احساس حقارت و عدم اعتماد به نفس در شخص خواهد شد.



آیا رویاپردازی در مورد 3کس ضرر دارد؟

متأسفانه اگر در این خیالات از حدود خود خارج شده و فراتر رویم، سبب بروز مشکلاتی ناخواسته می شود، به طور مثال، یک مرد آنقدر غرق در هوس و میل جنسی می شود که حتّی دوست دارد با هم جنس خود ارتباط داشته باشد، در مورد زن نیز همین طور، تمایل به برقراری ارتباط با یک زن دارد که متأسفانه نهایتاً تنها با هم جنس بازی ارضاء می شوند. یا زنی متأهل آن قدر شهوت جنسی او بالاست که ناخودآگاه به 3کس با کسی غیر از شوهر خود فکر می کند، که در نتیجه ی آن دائماً عذاب وجدان دارد که با این میل، به شوهر خود خیانت می کند. می بینید در صورت عدم کنترل این شهوت و 3کس خیالی، باعث ایجاد وضعیتی می شود که شخص ناخودآگاه گرفتار عذاب وجدان و گناه می شود. به مرور زمان وی، خود را موجودی منحرف و بی مصرف در اجتماع می بیند. این افکار تبدیل به عقده های روحی می شود که ناخواسته با احساس حقارت، موجب اختلافاتی در روابط اجتماعی و زناشویی وی می شود.

چطور می شود این حس را کنترل کرد؟

1- به منشاء و عمق این حس آگاه شوید

این خود شما هستید که می توانید تشخیص دهید، آیا این هوس و شهوت، تنها به دلیل زیاده روی میل درونی شما ایجاد شده است یا فقط یک میل ذاتی و مفید برای تقویت و لذّت بیشتر از 3کس است. این توّهمات، خیال و هوس درباره ی 3کس درون هر انسان، طبیعی است، بنابراین از وجود آن در ذهن خود احساس شرم و خجالت نکنید. اگر این افکار، موجب آزردگی خاطرتان شده است، بهتر است در درون خود جست و جو کنید و عامل آن را پیدا کنید، به طور مثال، آیا قبلاً 3کسی ناموفق یا آزار جنسی داشتید؟ در این صورت جهت فکر و رویای شما در 3کس به سوی خلاف پیش می رود و منجر به معضلات جنسی خواهد شد.


2- میل و هوس جنسی خود را قبول کنید

این که بخواهید دست از این رویاپردازی و هوس بردارید، چاره ی کار نیست، بلکه این فراموشی ظاهری موجب ایجاد استرس و اضطراب های درونی می گردد، بدانید و پبذیرید که بیش تر مردم اطراف شما هم این حس و شهوت و رویاپردازی را دارند و بیش ترشان هم فردی منحرف و فاسد در اجتماع نیستند!


3- افراط نکنید و قدرت تصوّر صحیح و بهتری را در ذهن خود پرورش دهید.

بهتر است در حین این رویا به روابطی معقول و طبیعی فکر کنید نه به روابط یا حالاتی که ممکن است به جسم یا روح شما لطمه وارد کند. بهتر است به یک 3کس زیبا و دل نشینی که قبلاً تجربه کردید فکر کنید و از آن لذّت ببرید.

به رویایی فکر کنید که دست یافتنی و واقعی باشد نه خیالی، در غیر این صورت به دلیل عدم دسترسی و ارضاء در آن رویا، استرس و اضطراب تمام وجود شما را در برمی گیرد، اگر تا کنون این اشتباه را کرده اید، می توانید با ورزشی منظّم و اصلاح هوس های خود به رویاهایی واقعی، از پریشانی و عقده های حقارت درونی رهایی یابید. سعی کنید در خیالات تان خود واقعی تان باشید نه این که در نقش یک شخصیت خارجی دیگر باشید و خود را جای او بگذارید!


4- شاید مجبورید این حس را خاموش کنید!

اگر می بینید که نمی توانید 3کس خیالی و میل جنسی خود را کنترل کرده، یا با روشی افراطی پیش می روید، بهتر است ب جای این کار به 3کس عملی بپردازید تا در حین آن شاید بخشی از رویاهای شما و شهوت شما ارضاء شود. به این صورت تمام عقده و انرژی خود را صرف یک 3کس حقیقی و واقعی کرده اید نه خیالات واهی.

البته کنترل این حس، نیاز به زمان و اراده شما دارد، امّا هم واره به یاد داشته باشید که اگر این حسّ خیال پردازی 3کس را در جهت غیر افراطی و واقعی پیش ببرید، خود سبب احساس خوشنودی و آرامش درونی می شود و به این صورت از این تصوّرات خیالی و به کارگیری آن در 3کس واقعی، نهایت لذّت را می برید.

7 خرداد 1389برچسب:, :: 16:44 ::  نويسنده : علی




یک نوزاد سالم که به موقع متولد شده باشد سه عکس العمل (رفلکس) دارد که به تغذیه او کمک می کند.

1- رفلکس جستجو : اگر گونه یا گوشه دهان نوزاد در تماس با چیزی قرار نگیرد و او گرسنه هم باشد دهانش را باز کرده و سرش را به طرف محل تماس می چرخاند.

2- رفلکس مکیدن: اگر چیزی مثل نوک پستان یا انگشت در داخل دهان نوزاد قرار بگیرد آن را می مکد. این رفلکس بعد از تولد بسیار قوی است ، خصوصا در 20 -30 دقیقه اول تولد و اگر در این مدت نوزاد به پستان مادر گذاشته نشود قدرت مکیدن در طی 12 – 24ساعت بعد بسیار ضعیف است.

3- رفلکس قورت دادن : اگر دهان نوزاد پر از شیر یا مایع دیگری شود آنرا قورت می دهد.

هنگام مکیدن اگر وضعیت پستان گرفتن درست باشد:

1- شیر خوار نوک پستان و هاله اطراف آن را می کشد و به شکلteat درمی آورد که اصطلاحا آن را می گویند. نوک پستان در این حالت بلندتر از معمول و حدود ثلث teat‌ را تشکیل می دهد و زمانیکه شیرخوار پستان را رها می کند برای چند لحظه می توان این بلندی نوک پستان را مشاهده کرد.

2- نوک پستان و هاله اطراف آن که به اطراف کشیده شده است ، بین زبان و کام سخت شیر خوار قرار می گیرد و او می تواند با آرواره هایش بر سینوسهای لاکتی فروس ( مجاری محل تجمع شیر) فشار بیاورد. ضمنا زبان شکل فرو رفته ( مقعر ) بخود گرفته و امواجی دودی شکل از نوک زبان بطرف عقب آن حرکت می کند که این امواج باعث خارج شدن شیر از سینوسهای لاکتی فروس به داخل دهان شیر خوار می گردد. اکثر اوقات هنگامی که شیر خوار در حال شیر خوردن است می توان نوک زبان او را در بالای لب تحتانیش مشاهده نمود.

وضعیت صحیح مادر هنگام شیر دادن :

1- شانه و گردن مادر باید راحت و آزاد باشد.

2- چه در حال نشسته و چه در حال دراز کشیده باید بالشی در پشتش بگذارد ( پشتش حمایت شود.)





3- مادر باید کاملا آزاد و آسوده بوده و هیچگونه فشار و اضطرابی نداشته باشد بنا براین اگر مادری پاهایش را تکان بدهد ، شیر خوار را حرکت دهد، به گونه شیرخوار ضربات آهسته بزند و پستان را از دهان شیر خوار بکشد همه نشان دهنده اضطراب او است.

4-ضمنا نیازی نیست که مادر هنگام شیر دادن سینه را در بین دو انگشت دست بگیرد ( حالت قیچی کردن) زیرا این وضعیت باعث می شود که شیر خوار فقط نوک پستان را بمکد.

5- شیر خوار در بین بازوان مادر باید طوری قرار گیرد که صورتش مقابل پستان مادر باشد تا مجبور نشود که سرش را بچرخاند یا کشش دهد. شیر خوار را باید از پشت شانه هایش نگهداشت نه از پشت سر

6- مادر با نوک پستان گونه شیر خوار را باید لمس کند و منتظر بماند تا شیر خوار دهانش را باز کند . سپس لب پایین او را بر قاعده آرئول بگذارد و سریعا شیر خوار را به خود نزدیک کرده و نوک سینه و آرئول را در دهانش بگذارد.

7- تماس تن شیر خوار با مادر باید بر قرار باشد تنه به تنه Skin By Skin و خیلی نزدیک بهم باشد لذا شیر خوار را نباید زیاد لباس پوشاند یا در پتو پیچید که بین شیر خوار و مادر فاصله بیفتد.

8- باید شیر خوار در بغل گرفته شود و نباید آویزان باشد. چانه شیر خوار باید در تماس با پستان باشد. اگر دور از پستان باشد فقط نوک پستان را خواهد مکید. سر و گردن شیر خوار باید راحت بوده و حالت کشیدگی یا پیچ خوردن نداشته باشد .

9- سر و بدن شیر خوار در یک امتداد باشد. بطوری که اگر خطی از بدن کودک و قسمت فوقانی بازوی او بکشیم باید از میان گوشهایش بگذارد.

10- در وضعیت صحیح شیر دهی تمام بدن شیر خوار روبروی مادر در تماس نزدیک با بدن اوست. صورت شیر خوار روبروی پستان مادر قرار دارد. چانه اش روی پستان مادر قرار گرفته است . دهانش کاملا باز است. لب پایین او بطرف خارج برگشته است. قسمتی از هاله پستان در بالای لب فوقانی و قسمت بسیار کمی از هاله در زیر لب تحتانی او قابل دیدن است. زبان او را که به حالت مقعر و دور تا دور پستان را گرفته است می توان مشاهده نمود. مکیدنهایش آرام و عمیق است. صدای قورت دادن شیر به خوبی شنیده می شود. گونه‌هایش گرد و بر آمده است نه فرو رفته و گود . شیر خوار آسوده و خوشحال است و در پایان شیر خوردن بسیار راضی و خشنود بنظر می رسد . شیر خوار وقتی احساس کند که سیر شده است.خودش پستان را رها می کند و نوک پستان در این حال کشیده تر و بلند تر از معمول است. مادر هیچگونه دردی در هنگام شیر دادن احساس نمی کند.

نشانه های وضعیت نادرست شیر خوردن :

بدن شیر خوار به خارج از آغوش مادر چرخیده و در تماس نزدیک با بدن او نیست و حتی ممکن است سرش به یکطرف چرخیده باشد.

چانه اش از پستان مادر دور است.


دهانش کاملا باز نیست.

لبهایش به داخل برگشته است.

قسمت زیادی از هاله در بالا و پائین لبها قابل مشاهده است خصوصا در زیر لب تحتانی

مکیدنهایش بسیار سریع و کوچک است.

صدای قورت دادن شیر شنیده نمی شود بلکه صدای ملچ ملوچ به گوش می رسد.

گونه هایش به داخل فرو می رود.


به دلیل نخوردن شیر کافی گریه می کند و دفعه بعد ممکن است از گرفتن پستان خودداری نماید.

وقتی پستان را رها میکند نوک پستان صاف است و ممکن است خطی در سرتاسر آن دیده شود.

مادر هنگام شیر دادن احساس درد می کند.
7 خرداد 1389برچسب:, :: 16:44 ::  نويسنده : علی

درد به‌ هنگام‌ مقاربت‌ جنسی‌ در زنان

وضیح‌ کلی‌
درد به‌ هنگام‌ مقاربت‌ جنسی‌ در زنان‌ می‌تواند حالت‌ راجعه‌ یا دایمی‌ و پایدار داشته‌ باشد. این‌ درد غالباً با اسپاسم‌ عضلات‌ ناحیه‌ مجرای‌ تناسلی‌ و مشکل‌ در مقاربت‌ ارتباط‌ دارد.
علایم‌ شایع‌
-درد در ناحیه‌ تناسلی‌ به‌ هنگام‌ فعالیت‌ جنسی‌ (نه‌ لزوماً هنگام‌ دخول‌). -درد ممکن‌ است‌ خفیف‌ یا شدید، و در وضعیت‌های‌ متفاوت‌، متغیر باشد.
علل‌

علل‌ جسمی‌ عبارتند از:
عفونت‌ آمیزشی‌، از جمله‌ هرپس‌ (عامل‌ تب‌خال‌ تناسلی‌) و سایر ویروس‌هایی‌ که‌ مجرای‌ تناسلی‌ (مهبل‌)، گردن‌ رحم‌، لوله‌های‌ رحمی‌، یا تخمدان‌ را درگیر می‌سازند.
فشار روی‌ دیواره‌ مجرای‌ تناسلی‌ در اثر تشکیل‌ بافت‌ جوشگاهی‌ به‌ دنبال‌ اعمال‌ جراحی‌ یا اشعه‌ درمانی‌
-تشکیل‌ بافت‌ جوشگاهی‌ ناشی‌ از ترمیم‌ پارگی‌ مجرای‌ تناسلی‌ در اثر یا برای‌ زایمان‌ به‌طوری‌ که‌ مجرا را تنگ‌ کند.
-تومور فیبرویید یا سایر تومورهای‌ رحمی‌
-آندومتریوز
-پرده‌ بکارت‌ بدون‌ سوراخ‌، پاره‌، یا ضخیم‌تر از حد طبیعی‌
-آسیب‌دیدگی‌ نوک‌ پیشابراه‌
-لغزنده‌سازی‌ ناکافی‌ مجرای‌ تناسلی‌ یا کاندوم‌
-واکنش‌ آلرژیک‌ به‌ دیافراگم‌، کاندوم‌، پا ژل‌ یا فوم‌ ضد حاملگی‌
-خشکی‌ و نازکی‌ دیواره‌ مجرای‌ تناسلی‌ پس‌ از یائسگی‌
بیماری‌ التهابی‌ لگن‌ علل‌ روانی‌ و عاطفی‌:
ترس‌ از حاملگی‌
ترس‌ از آسیب‌ رسیدن‌ به‌ جنین‌ در هنگام‌ حاملگی‌
فقدان‌ برانگیختگی‌ جنسی‌ و لغزندگی‌ مجرای‌ تناسلی‌ در اثر کمی‌ ترشحات‌. این‌ حالت‌ در اثر عوامل‌ مختلف‌ مثل‌ تحریک‌ جنسی‌ ناکافی‌، بیزاری‌ از مرد، خستگی‌، یا اضطراب‌ ایجاد می‌شود.
نداشتن‌ تجربه‌ یا اطلاعات‌ جنسی‌
سابقه‌ آسیب‌ جسمی‌ یا ضربه‌ روحی‌ ناشی‌ از روابط‌ جنسی‌
نداشتن‌ موقتی‌ اشتیاق‌ به‌ رابطه‌ جنسی‌
عوامل‌ افزایش‌دهنده‌ خطر
حاملگی‌ و دوره‌ پس‌ از زایمان‌
استرس‌، بیماری‌ اخیر، خستگی‌، یا کار زیاد
نوشیدن‌ الکل‌
یائسگی‌
پیشگیری‌

اگر علایم‌ عفونت‌ دستگاه‌ تناسلی‌ وجود دارد باید سریعاً برای‌ درمان‌ مراجعه‌ شود.
مصرف‌ ژل‌ها یا فوم‌های‌ ضد حاملگی‌ که‌ باعث‌ واکنش‌های‌ آلرژیک‌ می‌شوند را متوقف‌ کنید.
موضوع‌ باید با شوهر در میان‌ گذاشته‌ شود. پشتیبانی‌ و صبر شوهر برای‌ غلبه‌ بر این‌ مشکل‌ اهمیت‌ زیادی‌ دارد. مسأله‌ تحریک‌ جنسی‌ در این‌ میان‌ مهم‌ است‌. در صورت‌ لزوم‌ از مواد لغزنده‌کننده‌ غیرروغنی‌ و غیر آلرژیک‌ می‌توان‌ استفاده‌ کرد.
اگر صدمات‌ جسمی‌ یا روحی‌ در روابط‌ جنسی‌ گذشته‌ وجود داشته‌ است‌، بهتر است‌ برای‌ مشاوره‌ تخصصی‌ در رابطه‌ با احساسات‌ منفی‌ مربوطه‌ مراجعه‌ شود.
عواقب‌ مورد انتظار
به‌ علت‌ بستگی‌ دارد. بیماری‌های‌ طبی‌ معمولاً قابل‌ معالجه‌ هستند. مشکلات‌ روانی‌ را نیز اغلب‌ می‌توان‌ رفع‌ کرد. راه‌ حل‌ بهبود مشکلات‌ بین‌ فردی‌ نیز برقراری‌ ارتباط‌ مناسب‌ و صبر است‌.
عوارض‌ احتمالی‌
پیدایش‌ مشکل‌ در روابط‌ شخصی‌، ناتوانی‌ دایمی‌ از لذت‌ بردن‌ از تجربیات‌ جنسی‌، و از دست‌ دادن‌ عزت‌ نفس‌
درمان‌

اصول‌ کلی‌
- انجام‌ بررسی‌های‌ آزمایشگاهی‌ مثل‌ پاپ‌اسمیر و کشت‌ هر گونه‌ ترشح‌ از مجرای‌ تناسلی‌ برای‌ پیدا کردن‌ هرگونه‌ مشکل‌ طبی‌ که‌ بتوان‌ آن‌ را درمان‌ کرد.
- درمان‌ مناسب‌ برحسب‌ وجود علل‌ جسمی‌ یا روانی‌ طرح‌ریزی‌ می‌شود.
- نشستن‌ در آب‌ داغ‌ به‌ رفع‌ علایم‌ کمک‌ می‌کند. بهتر است‌ این‌ کار 3 یا 4 بار در روز، هر بار به‌ مدت‌ 15-10 دقیقه‌، انجام‌ شود.
- به‌ هنگام‌ مقاربت‌ جنسی‌ از لغزنده‌کننده‌ مناسب‌ استفاده‌ شود.
- تمرینات‌ مخصوص‌ برای‌ آشنا کردن‌ جسم‌ و ذهن‌ با مقاربت‌ جنسی‌
- وضعیت‌های‌ مختلف‌ باید امتحان‌ شوند تا وضعیتی‌ که‌ کمترین‌ درد را به‌ همراه‌ دارد مشخص‌ شود.
- درمان‌ مشکلات‌ روانی‌ بسته‌ به‌ نیازهای‌ بیمار متفاوت‌ است‌. روش‌ها شامل‌ موارد زیر هستند: آموزش‌ درباره‌ جلوگیری‌ از حاملگی‌؛ مشاوره‌ برای‌ کشف‌ تعارضات‌ روحی‌ مخفی‌ در ناخودآگاه‌؛ تمرینات‌ تمرکز حسی‌ و عاطفی‌؛ و آموزش‌ روش‌های‌ مناسب‌ تحریک‌ جنسی‌
- در مواردی‌ مثل‌ وجود اسپاسم‌ عضلات‌ ناحیه‌ مجرای‌ تناسلی‌ یا بافت‌ جوشگاهی‌ ناشی‌ از ترمیم‌ پارگی‌ مجرای‌ تناسلی‌، انجام‌ یک‌ عمل‌ جراحی‌ کوچک‌ ممکن‌ است‌ به‌ رفع‌ علایم‌ کمک‌ کند.
داروها

امکان‌ دارد آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای‌ ضد ویروس‌، یا داروهای‌ ضد قارچ‌ برای‌ درمان‌ عفونت‌ زمینه‌ساز تجویز شوند.
فعالیت‌
محدودیتی‌ برای‌ آن‌ وجود ندارد. انجام‌ ورزش‌ منظم‌ اگرچه‌ جزء روش‌های‌ درمانی‌ به‌ شمار نمی‌رود، اما در ارتقای‌ وضعیت‌ سلامت‌ عمومی‌ و روحیه‌ مؤثر است‌.
رژیم‌ غذایی‌
رژیم‌ خاصی‌ توصیه‌ نمی‌شود.
در این‌ شرایط‌ به‌ پزشک‌ خود مراجعه‌ نمایید
اگر شما یا یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌ تان علایم‌ این‌ مشکل‌ را دارید.
اگر علی‌رغم‌ درمان‌، درد بدتر شود.
اگر علایم‌ پس‌ از سه‌ ماه‌ درمان‌ برطرف‌ نشوند.
7 خرداد 1389برچسب:, :: 16:44 ::  نويسنده : علی




یک نوزاد سالم که به موقع متولد شده باشد سه عکس العمل (رفلکس) دارد که به تغذیه او کمک می کند.

1- رفلکس جستجو : اگر گونه یا گوشه دهان نوزاد در تماس با چیزی قرار نگیرد و او گرسنه هم باشد دهانش را باز کرده و سرش را به طرف محل تماس می چرخاند.

2- رفلکس مکیدن: اگر چیزی مثل نوک پستان یا انگشت در داخل دهان نوزاد قرار بگیرد آن را می مکد. این رفلکس بعد از تولد بسیار قوی است ، خصوصا در 20 -30 دقیقه اول تولد و اگر در این مدت نوزاد به پستان مادر گذاشته نشود قدرت مکیدن در طی 12 – 24ساعت بعد بسیار ضعیف است.

3- رفلکس قورت دادن : اگر دهان نوزاد پر از شیر یا مایع دیگری شود آنرا قورت می دهد.

هنگام مکیدن اگر وضعیت پستان گرفتن درست باشد:

1- شیر خوار نوک پستان و هاله اطراف آن را می کشد و به شکلteat درمی آورد که اصطلاحا آن را می گویند. نوک پستان در این حالت بلندتر از معمول و حدود ثلث teat‌ را تشکیل می دهد و زمانیکه شیرخوار پستان را رها می کند برای چند لحظه می توان این بلندی نوک پستان را مشاهده کرد.

2- نوک پستان و هاله اطراف آن که به اطراف کشیده شده است ، بین زبان و کام سخت شیر خوار قرار می گیرد و او می تواند با آرواره هایش بر سینوسهای لاکتی فروس ( مجاری محل تجمع شیر) فشار بیاورد. ضمنا زبان شکل فرو رفته ( مقعر ) بخود گرفته و امواجی دودی شکل از نوک زبان بطرف عقب آن حرکت می کند که این امواج باعث خارج شدن شیر از سینوسهای لاکتی فروس به داخل دهان شیر خوار می گردد. اکثر اوقات هنگامی که شیر خوار در حال شیر خوردن است می توان نوک زبان او را در بالای لب تحتانیش مشاهده نمود.

وضعیت صحیح مادر هنگام شیر دادن :

1- شانه و گردن مادر باید راحت و آزاد باشد.

2- چه در حال نشسته و چه در حال دراز کشیده باید بالشی در پشتش بگذارد ( پشتش حمایت شود.)





3- مادر باید کاملا آزاد و آسوده بوده و هیچگونه فشار و اضطرابی نداشته باشد بنا براین اگر مادری پاهایش را تکان بدهد ، شیر خوار را حرکت دهد، به گونه شیرخوار ضربات آهسته بزند و پستان را از دهان شیر خوار بکشد همه نشان دهنده اضطراب او است.

4-ضمنا نیازی نیست که مادر هنگام شیر دادن سینه را در بین دو انگشت دست بگیرد ( حالت قیچی کردن) زیرا این وضعیت باعث می شود که شیر خوار فقط نوک پستان را بمکد.

5- شیر خوار در بین بازوان مادر باید طوری قرار گیرد که صورتش مقابل پستان مادر باشد تا مجبور نشود که سرش را بچرخاند یا کشش دهد. شیر خوار را باید از پشت شانه هایش نگهداشت نه از پشت سر

6- مادر با نوک پستان گونه شیر خوار را باید لمس کند و منتظر بماند تا شیر خوار دهانش را باز کند . سپس لب پایین او را بر قاعده آرئول بگذارد و سریعا شیر خوار را به خود نزدیک کرده و نوک سینه و آرئول را در دهانش بگذارد.

7- تماس تن شیر خوار با مادر باید بر قرار باشد تنه به تنه Skin By Skin و خیلی نزدیک بهم باشد لذا شیر خوار را نباید زیاد لباس پوشاند یا در پتو پیچید که بین شیر خوار و مادر فاصله بیفتد.

8- باید شیر خوار در بغل گرفته شود و نباید آویزان باشد. چانه شیر خوار باید در تماس با پستان باشد. اگر دور از پستان باشد فقط نوک پستان را خواهد مکید. سر و گردن شیر خوار باید راحت بوده و حالت کشیدگی یا پیچ خوردن نداشته باشد .

9- سر و بدن شیر خوار در یک امتداد باشد. بطوری که اگر خطی از بدن کودک و قسمت فوقانی بازوی او بکشیم باید از میان گوشهایش بگذارد.

10- در وضعیت صحیح شیر دهی تمام بدن شیر خوار روبروی مادر در تماس نزدیک با بدن اوست. صورت شیر خوار روبروی پستان مادر قرار دارد. چانه اش روی پستان مادر قرار گرفته است . دهانش کاملا باز است. لب پایین او بطرف خارج برگشته است. قسمتی از هاله پستان در بالای لب فوقانی و قسمت بسیار کمی از هاله در زیر لب تحتانی او قابل دیدن است. زبان او را که به حالت مقعر و دور تا دور پستان را گرفته است می توان مشاهده نمود. مکیدنهایش آرام و عمیق است. صدای قورت دادن شیر به خوبی شنیده می شود. گونه‌هایش گرد و بر آمده است نه فرو رفته و گود . شیر خوار آسوده و خوشحال است و در پایان شیر خوردن بسیار راضی و خشنود بنظر می رسد . شیر خوار وقتی احساس کند که سیر شده است.خودش پستان را رها می کند و نوک پستان در این حال کشیده تر و بلند تر از معمول است. مادر هیچگونه دردی در هنگام شیر دادن احساس نمی کند.

نشانه های وضعیت نادرست شیر خوردن :

بدن شیر خوار به خارج از آغوش مادر چرخیده و در تماس نزدیک با بدن او نیست و حتی ممکن است سرش به یکطرف چرخیده باشد.

چانه اش از پستان مادر دور است.


دهانش کاملا باز نیست.

لبهایش به داخل برگشته است.

قسمت زیادی از هاله در بالا و پائین لبها قابل مشاهده است خصوصا در زیر لب تحتانی

مکیدنهایش بسیار سریع و کوچک است.

صدای قورت دادن شیر شنیده نمی شود بلکه صدای ملچ ملوچ به گوش می رسد.

گونه هایش به داخل فرو می رود.


به دلیل نخوردن شیر کافی گریه می کند و دفعه بعد ممکن است از گرفتن پستان خودداری نماید.

وقتی پستان را رها میکند نوک پستان صاف است و ممکن است خطی در سرتاسر آن دیده شود.

مادر هنگام شیر دادن احساس درد می کند.
7 خرداد 1389برچسب:, :: 16:44 ::  نويسنده : علی

درد به‌ هنگام‌ مقاربت‌ جنسی‌ در زنان

وضیح‌ کلی‌
درد به‌ هنگام‌ مقاربت‌ جنسی‌ در زنان‌ می‌تواند حالت‌ راجعه‌ یا دایمی‌ و پایدار داشته‌ باشد. این‌ درد غالباً با اسپاسم‌ عضلات‌ ناحیه‌ مجرای‌ تناسلی‌ و مشکل‌ در مقاربت‌ ارتباط‌ دارد.
علایم‌ شایع‌
-درد در ناحیه‌ تناسلی‌ به‌ هنگام‌ فعالیت‌ جنسی‌ (نه‌ لزوماً هنگام‌ دخول‌). -درد ممکن‌ است‌ خفیف‌ یا شدید، و در وضعیت‌های‌ متفاوت‌، متغیر باشد.
علل‌

علل‌ جسمی‌ عبارتند از:
عفونت‌ آمیزشی‌، از جمله‌ هرپس‌ (عامل‌ تب‌خال‌ تناسلی‌) و سایر ویروس‌هایی‌ که‌ مجرای‌ تناسلی‌ (مهبل‌)، گردن‌ رحم‌، لوله‌های‌ رحمی‌، یا تخمدان‌ را درگیر می‌سازند.
فشار روی‌ دیواره‌ مجرای‌ تناسلی‌ در اثر تشکیل‌ بافت‌ جوشگاهی‌ به‌ دنبال‌ اعمال‌ جراحی‌ یا اشعه‌ درمانی‌
-تشکیل‌ بافت‌ جوشگاهی‌ ناشی‌ از ترمیم‌ پارگی‌ مجرای‌ تناسلی‌ در اثر یا برای‌ زایمان‌ به‌طوری‌ که‌ مجرا را تنگ‌ کند.
-تومور فیبرویید یا سایر تومورهای‌ رحمی‌
-آندومتریوز
-پرده‌ بکارت‌ بدون‌ سوراخ‌، پاره‌، یا ضخیم‌تر از حد طبیعی‌
-آسیب‌دیدگی‌ نوک‌ پیشابراه‌
-لغزنده‌سازی‌ ناکافی‌ مجرای‌ تناسلی‌ یا کاندوم‌
-واکنش‌ آلرژیک‌ به‌ دیافراگم‌، کاندوم‌، پا ژل‌ یا فوم‌ ضد حاملگی‌
-خشکی‌ و نازکی‌ دیواره‌ مجرای‌ تناسلی‌ پس‌ از یائسگی‌
بیماری‌ التهابی‌ لگن‌ علل‌ روانی‌ و عاطفی‌:
ترس‌ از حاملگی‌
ترس‌ از آسیب‌ رسیدن‌ به‌ جنین‌ در هنگام‌ حاملگی‌
فقدان‌ برانگیختگی‌ جنسی‌ و لغزندگی‌ مجرای‌ تناسلی‌ در اثر کمی‌ ترشحات‌. این‌ حالت‌ در اثر عوامل‌ مختلف‌ مثل‌ تحریک‌ جنسی‌ ناکافی‌، بیزاری‌ از مرد، خستگی‌، یا اضطراب‌ ایجاد می‌شود.
نداشتن‌ تجربه‌ یا اطلاعات‌ جنسی‌
سابقه‌ آسیب‌ جسمی‌ یا ضربه‌ روحی‌ ناشی‌ از روابط‌ جنسی‌
نداشتن‌ موقتی‌ اشتیاق‌ به‌ رابطه‌ جنسی‌
عوامل‌ افزایش‌دهنده‌ خطر
حاملگی‌ و دوره‌ پس‌ از زایمان‌
استرس‌، بیماری‌ اخیر، خستگی‌، یا کار زیاد
نوشیدن‌ الکل‌
یائسگی‌
پیشگیری‌

اگر علایم‌ عفونت‌ دستگاه‌ تناسلی‌ وجود دارد باید سریعاً برای‌ درمان‌ مراجعه‌ شود.
مصرف‌ ژل‌ها یا فوم‌های‌ ضد حاملگی‌ که‌ باعث‌ واکنش‌های‌ آلرژیک‌ می‌شوند را متوقف‌ کنید.
موضوع‌ باید با شوهر در میان‌ گذاشته‌ شود. پشتیبانی‌ و صبر شوهر برای‌ غلبه‌ بر این‌ مشکل‌ اهمیت‌ زیادی‌ دارد. مسأله‌ تحریک‌ جنسی‌ در این‌ میان‌ مهم‌ است‌. در صورت‌ لزوم‌ از مواد لغزنده‌کننده‌ غیرروغنی‌ و غیر آلرژیک‌ می‌توان‌ استفاده‌ کرد.
اگر صدمات‌ جسمی‌ یا روحی‌ در روابط‌ جنسی‌ گذشته‌ وجود داشته‌ است‌، بهتر است‌ برای‌ مشاوره‌ تخصصی‌ در رابطه‌ با احساسات‌ منفی‌ مربوطه‌ مراجعه‌ شود.
عواقب‌ مورد انتظار
به‌ علت‌ بستگی‌ دارد. بیماری‌های‌ طبی‌ معمولاً قابل‌ معالجه‌ هستند. مشکلات‌ روانی‌ را نیز اغلب‌ می‌توان‌ رفع‌ کرد. راه‌ حل‌ بهبود مشکلات‌ بین‌ فردی‌ نیز برقراری‌ ارتباط‌ مناسب‌ و صبر است‌.
عوارض‌ احتمالی‌
پیدایش‌ مشکل‌ در روابط‌ شخصی‌، ناتوانی‌ دایمی‌ از لذت‌ بردن‌ از تجربیات‌ جنسی‌، و از دست‌ دادن‌ عزت‌ نفس‌
درمان‌

اصول‌ کلی‌
- انجام‌ بررسی‌های‌ آزمایشگاهی‌ مثل‌ پاپ‌اسمیر و کشت‌ هر گونه‌ ترشح‌ از مجرای‌ تناسلی‌ برای‌ پیدا کردن‌ هرگونه‌ مشکل‌ طبی‌ که‌ بتوان‌ آن‌ را درمان‌ کرد.
- درمان‌ مناسب‌ برحسب‌ وجود علل‌ جسمی‌ یا روانی‌ طرح‌ریزی‌ می‌شود.
- نشستن‌ در آب‌ داغ‌ به‌ رفع‌ علایم‌ کمک‌ می‌کند. بهتر است‌ این‌ کار 3 یا 4 بار در روز، هر بار به‌ مدت‌ 15-10 دقیقه‌، انجام‌ شود.
- به‌ هنگام‌ مقاربت‌ جنسی‌ از لغزنده‌کننده‌ مناسب‌ استفاده‌ شود.
- تمرینات‌ مخصوص‌ برای‌ آشنا کردن‌ جسم‌ و ذهن‌ با مقاربت‌ جنسی‌
- وضعیت‌های‌ مختلف‌ باید امتحان‌ شوند تا وضعیتی‌ که‌ کمترین‌ درد را به‌ همراه‌ دارد مشخص‌ شود.
- درمان‌ مشکلات‌ روانی‌ بسته‌ به‌ نیازهای‌ بیمار متفاوت‌ است‌. روش‌ها شامل‌ موارد زیر هستند: آموزش‌ درباره‌ جلوگیری‌ از حاملگی‌؛ مشاوره‌ برای‌ کشف‌ تعارضات‌ روحی‌ مخفی‌ در ناخودآگاه‌؛ تمرینات‌ تمرکز حسی‌ و عاطفی‌؛ و آموزش‌ روش‌های‌ مناسب‌ تحریک‌ جنسی‌
- در مواردی‌ مثل‌ وجود اسپاسم‌ عضلات‌ ناحیه‌ مجرای‌ تناسلی‌ یا بافت‌ جوشگاهی‌ ناشی‌ از ترمیم‌ پارگی‌ مجرای‌ تناسلی‌، انجام‌ یک‌ عمل‌ جراحی‌ کوچک‌ ممکن‌ است‌ به‌ رفع‌ علایم‌ کمک‌ کند.
داروها

امکان‌ دارد آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای‌ ضد ویروس‌، یا داروهای‌ ضد قارچ‌ برای‌ درمان‌ عفونت‌ زمینه‌ساز تجویز شوند.
فعالیت‌
محدودیتی‌ برای‌ آن‌ وجود ندارد. انجام‌ ورزش‌ منظم‌ اگرچه‌ جزء روش‌های‌ درمانی‌ به‌ شمار نمی‌رود، اما در ارتقای‌ وضعیت‌ سلامت‌ عمومی‌ و روحیه‌ مؤثر است‌.
رژیم‌ غذایی‌
رژیم‌ خاصی‌ توصیه‌ نمی‌شود.
در این‌ شرایط‌ به‌ پزشک‌ خود مراجعه‌ نمایید
اگر شما یا یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌ تان علایم‌ این‌ مشکل‌ را دارید.
اگر علی‌رغم‌ درمان‌، درد بدتر شود.
اگر علایم‌ پس‌ از سه‌ ماه‌ درمان‌ برطرف‌ نشوند.
6 خرداد 1389برچسب:, :: 22:55 ::  نويسنده : علی


نکته کوتاه ولی کاملاً مهم در امور جنسی



نکته یک.
یکی از مواردی که خانمها باید رعایت کنند این است که بدانند چه چیزهایی همسرشان را تحریک میکند. آنها را شناسایی و در زمان لازم از آن استفاده کنند.مثلاً اگر مردی همسرش را در حالی جذاب میبیند که یک سنجاق سینه به لباسش آویزان باشد دیگر لازم نیست زن هی فرت و فورت از سنجاق سینه استفاده کند و اثر آن را از بین ببرد.این از زمان استفاده….
اما خانمها حتماً سعی کنید عوامل تحریک همسرتان را بشناسید.نسبت به رنگها حساس باشید.مثلاً بدانید که لباس خواب شما چه طرحی و چه رنگی باید باشد تا همسرتان را تحریک کند.حتماً ازش بخواهید که برایتان تشریح کند که جه طرح و رنگی دوست دارد.حتی اجازه بدهید که او برایتان خرید لباس را انجام دهد.یا مثلاً بدانید که جوراب شما در شوهرتان چه تاثیری دارد…پاهای شما در تحریک همسر واقعاً موثرند.شاید حتی وی پاهای برهنه دوست داشته باشد.تمام این موارد ریز را شناسایی کنید و از آن استفاده کنید.اینها چیزهای کوچکی هستند که تاثیرات بزرگی دارند.گردنبند، رنگ تل سر، گوشواره ، دستمال گردن و تمام زیور آلات شما میتوانند عامل کشش همسرتان بشوند.مرد شما هیچوقت اینها را برایتان شرح نخواهد داد بلکه شما باید تمامی آن را شناسایی کنید و از آن برای تحریک همسرتان استفاده کنید..

نکته دوم…
یکی دیگر از موارد کوچک ولی مهم در هنگام آمیزش جنسی میباشد.زنها و مردانی که نمی خواهند صاحب فرزند شوند و سعی میکنند از شیوه جلوگیری طبیعی استفاده کنند یعنی قبل از زمان انزال مرد دست از رابطه بکشند تا جرثومه های اسپرم به جهاز تناسلی زن نرسد، همواره یک نوع ترس را در خود مبحوس میکنند.آنها رابطه جنسی را با یک وحشت پنهان آغاز میکنند و شدیداً باعث تشنج میگردند.عموماً زنها بدلیل دیرتر به اورگاسم رسیدن قبل از تحصیل لذت، مرد خود را از دست میدهند!!!چون مرد در طول رابطه مدام در فکر زمان و کنترل انزال خویش بوده و نمی تواند حواسش را کاملاً معطوف به زن کند و اکثراً قبل از ارضای کامل زن از وی کناره گرفته و سبب نارضایتی زن میشوند.زنها معمولاً چیزی نمی گویند ولی این امر به روان آنها صدمه میزند و تلافی آن را جای دیگر سر مرد در می آورند.زیرا زنی که از نظر جنسی از مرد خود راضی نباشد هرگز وی را نخواهد بخشید!!!من توصیه میکنم حتماً از وسایل ضد حاملگی استفاده کنید تا بتوانید این اضطراب را از بین ببرید…


نکته سوم…
مورد دیگر اینکه زنها و مردها همیشه نگران آن هستند این است که فکر میکنند بدلیل افزایش سن و کهولت جذابیت خود را از دست داده اند ، و دلیل کم شدن توجه همسرشان و دلسردی وی این مورد میباشد!!..واقعیت این است که علت آن بی اعتنایی به عوامل در جاذبه جنسی میباشد…. زن و شوهری که از امور جنسی به عنوان یک عادت استفاده میکنند نباید انتظار آینده ای پر هیجان داشته باشند.. تعویض زمانهای آمیزش ، تغییر حالتهای آمیزش ، تغییر مکانهای آمیزش و عوامل دیگر چیزهایی هستند که من نمی دانم چرا توسط زوجین فراموش میشوند.در اختیار داشتن یک عامل همواره باعث فراموشی این مورد میگردد که ما باید آن مورد را حفظ هم بکنیم!!…توجه نمیشود که هر قدر سن بالاتر رود فهم نیز بیشتر میشود و در نتیجه انتظار بیشتری طلب میشود..باید به تنوع در امور جنسی توجه کرد زیرا که زن و مرد جا افتاده دیگر یک کودک ناشی نیست که به یک رابطه ساده ارضا روحی شود..توجه نمیشود که یک زن سی ساله یا یک مرد سی و پنج ساله انسانهایی هستند که از رابطه جنسی یک لذت کامل می خواهند نه مثل نوجوانان یک هیجان ساده!!!!…بدانید در صورت افزایش عمر شما وظیفه شما در قبال همسرتان بیشتر شده و او خواستار لذت بیشتریست چون او عاقل و کاملاً بالغ شده و نیازهای خود را بهتر میشناسد.پس همواره سعی کنید که در امور جنسی توان خود را حفظ کنید…زیرا که زن و شوهری که از نظر جنسی دیگر قادر به خاموش کردن عطش روحی هم نباشند قطعاً زندگی جذابی نخواهند داشت

6 خرداد 1389برچسب:, :: 22:55 ::  نويسنده : علی


نکته کوتاه ولی کاملاً مهم در امور جنسی



نکته یک.
یکی از مواردی که خانمها باید رعایت کنند این است که بدانند چه چیزهایی همسرشان را تحریک میکند. آنها را شناسایی و در زمان لازم از آن استفاده کنند.مثلاً اگر مردی همسرش را در حالی جذاب میبیند که یک سنجاق سینه به لباسش آویزان باشد دیگر لازم نیست زن هی فرت و فورت از سنجاق سینه استفاده کند و اثر آن را از بین ببرد.این از زمان استفاده….
اما خانمها حتماً سعی کنید عوامل تحریک همسرتان را بشناسید.نسبت به رنگها حساس باشید.مثلاً بدانید که لباس خواب شما چه طرحی و چه رنگی باید باشد تا همسرتان را تحریک کند.حتماً ازش بخواهید که برایتان تشریح کند که جه طرح و رنگی دوست دارد.حتی اجازه بدهید که او برایتان خرید لباس را انجام دهد.یا مثلاً بدانید که جوراب شما در شوهرتان چه تاثیری دارد…پاهای شما در تحریک همسر واقعاً موثرند.شاید حتی وی پاهای برهنه دوست داشته باشد.تمام این موارد ریز را شناسایی کنید و از آن استفاده کنید.اینها چیزهای کوچکی هستند که تاثیرات بزرگی دارند.گردنبند، رنگ تل سر، گوشواره ، دستمال گردن و تمام زیور آلات شما میتوانند عامل کشش همسرتان بشوند.مرد شما هیچوقت اینها را برایتان شرح نخواهد داد بلکه شما باید تمامی آن را شناسایی کنید و از آن برای تحریک همسرتان استفاده کنید..

نکته دوم…
یکی دیگر از موارد کوچک ولی مهم در هنگام آمیزش جنسی میباشد.زنها و مردانی که نمی خواهند صاحب فرزند شوند و سعی میکنند از شیوه جلوگیری طبیعی استفاده کنند یعنی قبل از زمان انزال مرد دست از رابطه بکشند تا جرثومه های اسپرم به جهاز تناسلی زن نرسد، همواره یک نوع ترس را در خود مبحوس میکنند.آنها رابطه جنسی را با یک وحشت پنهان آغاز میکنند و شدیداً باعث تشنج میگردند.عموماً زنها بدلیل دیرتر به اورگاسم رسیدن قبل از تحصیل لذت، مرد خود را از دست میدهند!!!چون مرد در طول رابطه مدام در فکر زمان و کنترل انزال خویش بوده و نمی تواند حواسش را کاملاً معطوف به زن کند و اکثراً قبل از ارضای کامل زن از وی کناره گرفته و سبب نارضایتی زن میشوند.زنها معمولاً چیزی نمی گویند ولی این امر به روان آنها صدمه میزند و تلافی آن را جای دیگر سر مرد در می آورند.زیرا زنی که از نظر جنسی از مرد خود راضی نباشد هرگز وی را نخواهد بخشید!!!من توصیه میکنم حتماً از وسایل ضد حاملگی استفاده کنید تا بتوانید این اضطراب را از بین ببرید…


نکته سوم…
مورد دیگر اینکه زنها و مردها همیشه نگران آن هستند این است که فکر میکنند بدلیل افزایش سن و کهولت جذابیت خود را از دست داده اند ، و دلیل کم شدن توجه همسرشان و دلسردی وی این مورد میباشد!!..واقعیت این است که علت آن بی اعتنایی به عوامل در جاذبه جنسی میباشد…. زن و شوهری که از امور جنسی به عنوان یک عادت استفاده میکنند نباید انتظار آینده ای پر هیجان داشته باشند.. تعویض زمانهای آمیزش ، تغییر حالتهای آمیزش ، تغییر مکانهای آمیزش و عوامل دیگر چیزهایی هستند که من نمی دانم چرا توسط زوجین فراموش میشوند.در اختیار داشتن یک عامل همواره باعث فراموشی این مورد میگردد که ما باید آن مورد را حفظ هم بکنیم!!…توجه نمیشود که هر قدر سن بالاتر رود فهم نیز بیشتر میشود و در نتیجه انتظار بیشتری طلب میشود..باید به تنوع در امور جنسی توجه کرد زیرا که زن و مرد جا افتاده دیگر یک کودک ناشی نیست که به یک رابطه ساده ارضا روحی شود..توجه نمیشود که یک زن سی ساله یا یک مرد سی و پنج ساله انسانهایی هستند که از رابطه جنسی یک لذت کامل می خواهند نه مثل نوجوانان یک هیجان ساده!!!!…بدانید در صورت افزایش عمر شما وظیفه شما در قبال همسرتان بیشتر شده و او خواستار لذت بیشتریست چون او عاقل و کاملاً بالغ شده و نیازهای خود را بهتر میشناسد.پس همواره سعی کنید که در امور جنسی توان خود را حفظ کنید…زیرا که زن و شوهری که از نظر جنسی دیگر قادر به خاموش کردن عطش روحی هم نباشند قطعاً زندگی جذابی نخواهند داشت

6 خرداد 1389برچسب:, :: 22:54 ::  نويسنده : علی




عوامل بوجود آورنده بیماری ایدز

همانطور که همه میدانیم یکی از عوامل بوجود آمدن بیماری ایدزو انتقال ویروس hiv در افراد برقراری رابطه جنسی میباشد یادتان باشد حتی لیسدن در این رابطه باعث انتقال این ویروس میشود نکته ای که قابل بررسی است اینست که همه ما فکر میکنیم تنها عمل دخول یا رابطه به صورت hard میتواند این ویروس را منتقل کند اما لیسیدن مقعد واطراف آن همینطور واژن زن یا آلت مرد درصورت مبتلا بودن به hiv باعث وجود بیماریهای عفونی مثل سفیلیس یا زخم دهان میشود این بیماریها میتوانند ویروس hiv را از فردی به فرد دیگر انتقال دهند و باعث بوجود آمدن ایدز شوند نکته دیگر ویروس hiv ویروس نهان میباشد یعنی ممکن است فردی این ویروس را در خون خود داشته باشد اما هیچ موقع دچار بیماری ایدز نشود اما زمانی که فرد مبتلا به بیماریهای عفونی نظیر آنچه در بالا گفته شد شود این ویروس فعالیت خود را در بدن ناقل نیز شروع خواهد کرد در این صورت فرد ناقل ویروس خود دچار بیماری AIDSمیشود این بیماری سیستم دفاعی بدن را ضعیف کرده و پس از مدتی باعث مرگ فرد مبتلا میشود متاسفانه وجود ویروس hiv در فرد ناقل به سختی قابل شناسای است وحتی در آزمایشات نشان داده نمیشود اما فرد مبتلا به بیماری ایدز با آزمایش مخصوص قابل شناسایی میباشد نکات مهم در برقراری رابطه جنسی برای جلوگیری از ابتلا به hiv

1- قبل از هر چیز از سلامت یکدیگر مطلع شوید 2- قبل و بعداز رابطه رفتن به حمام الزامیست 3- استفاده از کاندوم استاندارد چه کاندومی استاندارد است؟ کاندوم را تحت فشار قرار ندهید در جیب نگزارید بیش از یک بار از آن استفاده نکنید از زدن مواد لغزنده کننده به آن جلوگیری کنید تنها استفاده از ژلهایی که بیس آب دارند مجاز میباشد یک کاندوم مرغوب خاصیت ارتجاعی دارد سوراخ ندارد یک طرف آن لغزنده میباشد 4- محیط باید تمیز باشد

6 خرداد 1389برچسب:, :: 22:54 ::  نويسنده : علی




عوامل بوجود آورنده بیماری ایدز

همانطور که همه میدانیم یکی از عوامل بوجود آمدن بیماری ایدزو انتقال ویروس hiv در افراد برقراری رابطه جنسی میباشد یادتان باشد حتی لیسدن در این رابطه باعث انتقال این ویروس میشود نکته ای که قابل بررسی است اینست که همه ما فکر میکنیم تنها عمل دخول یا رابطه به صورت hard میتواند این ویروس را منتقل کند اما لیسیدن مقعد واطراف آن همینطور واژن زن یا آلت مرد درصورت مبتلا بودن به hiv باعث وجود بیماریهای عفونی مثل سفیلیس یا زخم دهان میشود این بیماریها میتوانند ویروس hiv را از فردی به فرد دیگر انتقال دهند و باعث بوجود آمدن ایدز شوند نکته دیگر ویروس hiv ویروس نهان میباشد یعنی ممکن است فردی این ویروس را در خون خود داشته باشد اما هیچ موقع دچار بیماری ایدز نشود اما زمانی که فرد مبتلا به بیماریهای عفونی نظیر آنچه در بالا گفته شد شود این ویروس فعالیت خود را در بدن ناقل نیز شروع خواهد کرد در این صورت فرد ناقل ویروس خود دچار بیماری AIDSمیشود این بیماری سیستم دفاعی بدن را ضعیف کرده و پس از مدتی باعث مرگ فرد مبتلا میشود متاسفانه وجود ویروس hiv در فرد ناقل به سختی قابل شناسای است وحتی در آزمایشات نشان داده نمیشود اما فرد مبتلا به بیماری ایدز با آزمایش مخصوص قابل شناسایی میباشد نکات مهم در برقراری رابطه جنسی برای جلوگیری از ابتلا به hiv

1- قبل از هر چیز از سلامت یکدیگر مطلع شوید 2- قبل و بعداز رابطه رفتن به حمام الزامیست 3- استفاده از کاندوم استاندارد چه کاندومی استاندارد است؟ کاندوم را تحت فشار قرار ندهید در جیب نگزارید بیش از یک بار از آن استفاده نکنید از زدن مواد لغزنده کننده به آن جلوگیری کنید تنها استفاده از ژلهایی که بیس آب دارند مجاز میباشد یک کاندوم مرغوب خاصیت ارتجاعی دارد سوراخ ندارد یک طرف آن لغزنده میباشد 4- محیط باید تمیز باشد


کلیدهای طلایی برای زنانی که خواهان ارتباط موفق با شوهر خود هستند



همسرتان را به عنوان یک مرد بپذیرید و برای شناخت دنیای مردانه او دانش و آگاهی خود را افزایش دهید

همسر خود را به چشم یک شی‌ء مسؤول ننگرید. بلکه به شخصیت وجودی او احترام بگذارید

جنبه یا بخش‌هایی از شخصیت شوهرتان را که باعث تمایز او از سایرین می‌شود مورد توجه و تحسین قرار دهید.

برای این که همسرتان با شما روراست باشد سعی کنید او را درک کرده و برای افکار و احساساتش ارزش قایل شوید. اگر حرف‌ها و گفته‌های او مطابق میل شما نیست از خود واکنش تند نشان ندهید زیرا به این وسیله بذر بی‌اعتمادی در زندگی خود می‌کارید.

وقتی همسرتان با شما درد دل می‌کند و راز دلش را با شما در میان می‌گذارد، احساساتش را بپذیرید و به او نگویید که اسرار درونش ناخوشایند و بی‌رحمانه است‌.

به طور مداوم از شوهرتان انتقاد نکنید زیرا انتقاد پیاپی باعث می‌شود که شوهرتان از شما فاصله بگیرد

او را به درک نکردن‌، عدم صمیمیت و بی‌احساس بودن متهم نکنید. زیرا او درک کردن‌، صمیمیت و با احساس بودن را به شیوه مردانه نشان می‌دهد

نیازهای واقعی شوهرتان را دریابید. این امر اتفاق نمی‌افتد مگر این که همسرتان این نیازها را باز گوید و به همین جهت در مواقع مناسب با لحن ملایم در مورد نیازهایش از وی سؤال کرده و دیدگاههای واقعی وی را نسبت به خود و زندگی‌تان دریابید و در نهایت جوابی را که شوهرتان می‌دهد بدون انتقاد و جبهه‌گیری بپذیرید

زمانی که همسرتان با شما صحبت می‌کند به دقت به حرفهای او گوش فرا دهید زیرا عدم توجه شما به گفته‌های او عدم علاقة شما را نشان می‌دهد

هیچ وقت از کارهایی که همسرتان برای جلب محبت شما انجام می‌دهد انتقاد نکنید برای مثال وقتی او به شما محبت می‌کند، آن را بیش از اندازه لوس ندانید او به شیوة خود ابراز محبت می‌کند

او را به شیوه خودتان دوست نداشته باشید بلکه به وجود او نیز اهمیت بدهید. به عنوان مثال اگر در سالگرد ازدواج‌تان‌، هدیه‌ای به او می‌دهید سعی کنید از قبل در مورد هدیة مورد علاقه‌اش اطلاعاتی به دست آورید

از همسر خود انتظار نداشته باشید که با تمامی طرح‌ها و ایده‌ها و افکار شما موافق باشد و آنها را تحسین کند. واقع بین باشید و به او اجازه دهید که نظرش را هر چند که برخلاف میل شما باشد، بیان نمایید

اصرار زیادی برای جلب محبت همسرتان نداشته باشید و این نکته را زمانی که وی عصبانی است بیشتر مراعات کنید. در بسیاری اوقات حالت روحی او برای ابراز محبت به شما مناسب نیست و اصرار زیاد شما منجر به مخالفت شدید او می‌شود

برای همسر خود نقش یک زن حساس و شکننده را بازی نکنید. زیرا این حالت شما باعث می‌شود که همسرتان فکر کند شما ضعیف و بی طاقتید و اگر چیزی بگوید باعث رنجش‌تان می‌شود. بنابراین سعی می‌کند که ارتباط کلامی کمتری داشته باشد و همین امر باعث ناراحتی شما می‌گردد

سعی کنید که در ارتباط با همسرتان همواره هویت خود را به عنوان یک زن و همسر حفظ کنید. زنی که توجه به روابطش به قیمت از دست دادن هویتش تمام شود به خود و روابطش صدمه می‌زند. زیرا این مسئله باعث می‌شود که وی خود را بخشنده‌تر و دوست داشتنی‌تر از شوهرش ببیند و فکر کند که همسرش بی‌نهایت خودخواه و ناسپاس است‌. مردها با زنی به عنوان همسر در ارتباط دایمی باقی خواهند ماند که هویت مستقل و قوی خود را حفظ کند

اگر احساس می‌کنید که در روابط خود با همسرتان از عزت نفس پایینی برخوردارید و میل دارید که او را وادارید تا در این زمینه به شما کمک کند که از احساس خوبی برخوردار شوید اشتباه می‌کنید. این مسئله مشکل شماست شخصاً روی آن کار کنید و در صورت لزوم از یک روان‌شناس کمک بخواهید

زمانی که همسرتان از فشار عصبی رنج می‌برد سعی نکنید از لحاظ احساسی به او نزدیک شوید. زیرا اگر برای صمیمیت و نزدیک شدن به او فشار آورید فقط او را عصبانی‌تر کرده و از خود دور می‌کنید. زمانی که استرس او کم شود به حالت عادی خودش بر می‌گردد

در زندگی زناشویی خویش سعی کنید خود را مسؤول خوشبختی خود بدانید. زنی که مسؤولیت خوشبختی زندگی مشترک را فقط بر عهده شوهرش می‌گذارد یک همسر آزرده و افسرده به بار می‌آورد

او را به دوست نداشتن و گریزان بودن از همسر و زندگی متهم نکنید. زیرا وی اعتقاد دارد که شریک زندگی‌اش را دوست دارد و از او گریزان نیست ولی به نظرش او را متهم به چیزی می‌کنید که در موردش صدق نمی‌کند و این مسئله موجب کدورت در روابط می‌شود

وقتی شما در می‌یابید که در ایجاد مشکلات زندگی خود سهم داشته‌اید و آن را به همسرتان بگویید عشق و محبت بار دیگر در زندگی‌تان شکوفا می‌شود. زیرا بعد از آن همسرتان نیز سهم خود را می‌پذیرد و با کمک شما درصدد رفع مشکل بر می‌آید

پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: